Wednesday, November 9, 2011

Course

Assalamualaikum dan Salam Muhibbah! Fuh! sudah lama tak update blog ni. Maklumlah, saya ni jenis malas siket nak berblogging ni. Baca blog orang rajin lah. Malam ni entah kenapa tetiba saya dapat hidayah untuk mengupdate blog saya ni. Maklumlah, minggu ni sangat-sangat free. Hari ni tak ada kelas. Housemate pulak semuanya ada mid term dan quiz. Jadi, bosan sorang-sorang dirumah.

Untuk entri blog ini buat masa ni, saya nak bercerita mengenai bidang yang saya pelajari iaitu "Bachelor of Finance (Hons). Sebenarnya, dengan tulus ikhlasnya saya membuat pengakuan bahawa saya sangat takut dan tak yakin dengan kursus ni. Walhal, buat masa ni, saya masih boleh carry apa yang saya belajar. Maklumlah, ramai orang kata, course Finance ni bukan mudah. Bagi orang yang LEMBAB dan LEMAH seperti saya ni, memang kurang keyakinan lah saya rasa.

Walaubagaimanapun, umi dan abah tak putus-putus beri dorongan pada saya. Sentiasa memberikan nasihat, memberikan penjagaan rapi dan memberikan apa yang saya mahu agar menyenangkan saya disini. Saya bersyukur dan berterima kasih kepada umi dan abah. Mereka penyuntik semangat saya. Bila ingat kata-kata pesanan mereka, level keyakinan saya akan naik dan bersemangat sedikit. Jadi, saya akan terus berusaha demi mereka. Jika gagal, itu tandanya bukan rezeki untuk saya.

Untuk semesta pertama, saya hanya ambil 5 subjek sahaja iaitu;

                              1) Financial Management.
                              2) Managerial Accounting.
                              3) Commercial Law.
                              4) Mathematics of Finance.
                              5) Consumer & Buyer Behavior

Subjek Financial Management adalah yang paling susah bagi saya. Dan dengan sedikit usaha, alhamdulillah, saya masih boleh maintain pembelajaran dengan bantuan Lecturer saya, Madam Norfhadzilahwati. Cara beliau mengajar amat mendalam dan senang difahami. Sama juga subjek yang lain. Alhamdulillah, not bad for me for this time. Always good and steady. Sujud syukur kepada Allah kerana masih diberikan cahaya kepada diri ini untuk terus maju kehadapan. *_*

                                                                                                                                      -BUBBLEBOY90-

No comments:

Post a Comment